شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آیا زیره برای لاغری شکم هیچ تاثیری دارد؟ حتما این مطلب را بخوانید

۱۰۹ بازديد

کاهش وزن زیره موثرتر از برخی داروهای تجویزی است:

مطالعه ی اخیری که روی ۷۸ زن و مرد انجام شد نشان داد که زیره بدون هیچ عوارض جانبی به اندازه ی داروهای تجویزی اورلیستات برروی کاهش وزن موثر است. درطول ۸ هفته آزمایش مشخص شد که افرادی که زیره مصرف میکردند نسبت به افرادی که اورلیستات مصرف میکردند، حدود ۸۰۰ گرم تا ۱ کیلو کاهش وزن بیشتری داشتند.

درمطالعه ی دیگر زنانی با رژیم غذایی کنترل شده را مطالعه کردند که به آنها پودر زیره و دارونما داده شد. زنانی که به آنها پودر زیره داده شده بود ۱٫۳ کیلوگرم کاهش وزن بیشتری داشتند و ۱۵ درصد چربی بدنشان کم شد. مقدار مورد استفاده در این آزمایش روزانه ۳ گرم –یا یک قاشق چایخوری- پودر زیره به همراه ماست بود.

چرا تا به حال چیزی درمورد کاهش وزن با زیره نشنیده اید؟

این واقعا ساده است! زیره به راحتی در همه ی فروشگاههای مواد غذایی دردسترس است؛ یعنی اینکه:

  • شرکتهای بزرگ داروسازی نمیتوانند پول زیادی از طریق تجویز زیره بدست بیاورند.
  • ناظران و فروشندگان نمیتوانند آن را بصورت یک قرص با قیمت بالا به شما بفروشند.

 

لاغری شکم و پهلو با خوراکی خوشمزه

از بین بردن چربی شکم رویای بسیاری از آدم‌هاست. زمانی که تلاش می‌کنید چربی شکم‌تان را آب کنید و شکم صاف و بدون چربی داشته باشید، تمرینات بالاتنه و ورزش‌های سنگین شکمی تاثیر زیادی دارد، اما مواد غذایی که مصرف می‌کنید نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. علاوه بر نوشیدن آب کافی، خوردن محصولات مغذی، تازه و چربی‌های سالم و پرهیز از خوراکی‌های چاق‌کننده‌ نیز برای لاغری شکم و پهلو اهمیت زیادی دارند.

فهرست ۱۵ ماده غذایی که در این مطلب آمده، کمکتان می‌کند که به کمری باریک‌تر و اندام زیباتر دست پیدا کنید.

۱. خیار

خیار به لطف آنتی‌اکسیدان فلاونوئید کوئرستین که دارد ورم معده را کاهش می‌دهد. 

۲. عدس

این دانه غذایی بسیار مغذی و دیگر دانه‌هایی که درون غلاف رشد می‌کنند مانند نخود، لوبیا سفید و نخودفرنگی به عنوان اعضای ابرمغذی خانواده‌ حبوبات، سرشار از پروتئین و فیبر است، که احساس سیری را افزایش می‌دهد. این حبوب منبع خوبی برای آهن است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.